From dolphins to caves - Reisverslag uit Whakatane, Nieuw Zeeland van Carolien Hooijdonk - WaarBenJij.nu From dolphins to caves - Reisverslag uit Whakatane, Nieuw Zeeland van Carolien Hooijdonk - WaarBenJij.nu

From dolphins to caves

Door: Carolien van Hooijdonk

Blijf op de hoogte en volg Carolien

29 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Whakatane

Hello everbody!

We zijn officieel op de helft aangekomen! Al vier weken hier in het mooie Nieuw Zeeland en al ongelofelijk veel gezien!

Zaterdag was het dan zo ver, zwemmen met dolfijnen. Er was ons wel verteld dat de kans aanwezig was dat het zwemmen met dolfijnen moeilijk zou kunnen worden, maar we zouden er sowieso een paar zien. Helaas was ik een uurtje nadat we vertrokken waren enorm zeeziek en heb ik niet heel veel van de reis meegekregen. Maar de dolfijnen heb ik gezien, wat een mooie dieren zijn dat! Ook hebben we geprobeerd om ermee te zwemmen, maar de groep was te klein. Het water was wel enorm lekker (rond de 20 graden) en hielp een klein beetje tegen mijn misselijkheid. De terugweg op de boot heel de middag gelegen/geslapen hierdoor was ik niet meer zo misselijk. Helaas dat ik er zoveel last van had maar is niet anders. Heb uiteindelijk wel erg genoten van de mooie dolfijnen.

Daarna mijn eerste grote stuk gereden in NZ, zo'n 160 kilometer in 2 uur tijd. Het ging super en toch wel apart die bergen! We zijn naar Waitomo gereden om daar de volgende dag de grotten te gaan bezoeken.

Zondag hebben we 3 grotten bezocht. Aranui Cave, Glowworm Cave en Ruakuri Cave. Drie hele mooie grotten (zie foto's facebook). In de Glowworm Cave mochten we geen foto's maken omdat we dan de larven zouden verstoren. Dit was wel ontzettend gaaf, zo apart dat die beestjes die lichtjes kunnen maken. In de Ruakuri Cave kwamen we er ook een paar tegen en daar hebben we foto's van kunnen maken. Helaas wel moeilijk te zien allemaal. Was mooi om mee te maken en apart hoe de natuur zulke grotten kan vormen.

Nog maar twee weken stage en dan gaan we al richting het zuid eiland van NZ. Heb er enorm veel zin in, ook al is het veel te kort om alles goed te bekijken, des te meer een reden om keer terug te gaan na mijn stage!

De twee aankomende weken stage zullen ook wel omvliegen en dan helaas nog het saaie gedeelte en dat is een verslag schrijven... Maar moet ook gebeuren! Ben ontzettend benieuwd hoe alles gaat lopen wanneer wij weg zijn, aangezien ze over een paar weken voor het eerst vrije uitloop kippen gaan houden en ze hebben er totaal geen ervaring mee. Dus maar een paar tips mee geven voordat we vertrekken.

Dit was het verhaaltje weer! Als iemand tussen door wil weten hoe het met me gaat, whatsappen of facebook kan altijd heb namelijk gewoon altijd internet hier! Er zit op dit moment wel 11 uur tijdsverschil in (aangezien de klok in Nederland een uur vooruit is gegaan!) En vanaf 5 april nog maar 10 uur verschil omdat hier de zomertijd ingaat en dus de klok een uurtje achteruitgaat!
Dus uiteindelijk nog maar 10 uur verschil om aan te wennen als ik terug thuis kom, wordt nog wel een hele karwei denk ik...

Spreek jullie allemaal snel weer!

Groetjes
Carolien

  • 29 Maart 2015 - 13:27

    Nellie Bakker:

    Jammer dat je zeeziek was. Ik ken het is net of je dood gaat maar als je langer op zee zou zijn
    zou
    het wel over gaan. Geweldig he die dolfijnen? Zijn altijd in voor een spelletje . De tijd gaat snel .veel plezier can de week.gr. nellie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Whakatane

Carolien

Hallo, ik ben Carolien van Hooijdonk. Voor school moet ik stage lopen in het buitenland. Deze kans heb ik met beide handen aangegrepen en heb gekozen om naar Nieuw-Zeeland te gaan. Vandaar deze blog. Have fun met het lezen.

Actief sinds 06 Maart 2015
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 3766

Voorgaande reizen:

01 Maart 2015 - 27 April 2015

Stage Nieuw Zeeland

Landen bezocht: