Lake Taupo - Reisverslag uit Whakatane, Nieuw Zeeland van Carolien Hooijdonk - WaarBenJij.nu Lake Taupo - Reisverslag uit Whakatane, Nieuw Zeeland van Carolien Hooijdonk - WaarBenJij.nu

Lake Taupo

Door: Carolien van Hooijdonk

Blijf op de hoogte en volg Carolien

15 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Whakatane

Hallo iedereen!

Wat een leuk weekend heb ik achter de rug! Vrijdag na stage direct naar Taupo gereden. Daar aangekomen in motel lekker ongezond gaan eten bij de KFC, mag ook wel eens! 's avonds gekeken wat we zouden gaan doen de volgende dag.

We hadden besloten om lekker rustig te beginnen, een boottocht over lake Taupo! Het zou een regenachtige dag worden, maar zoals gewoonlijk kan je niet uit gaan van de voorspellingen! Het was namelijk prachtig weer, dus zat ik daar met met me lange broek in de warme zon.... Maar het meer was echt prachtig! (zie foto's facebook https://www.facebook.com/carolien.v.hooijdonk )
Na anderhalf uur weer terug aan de kant en besloten om toch even een korte broek aan te gaan doen.

Vervolgens naar de Huka falls geweest, een mooie waterval! Dit is de grootse op het noord eiland van Nieuw Zeeland. Het water van de rivier die normaal 100 meter breed is wordt door een versmalling van 20 meter geduwd en valt 20 meter naar beneden. Zo mooi! Het water is ook echt helder hier, kan je niet voorstellen. Echt een toeristische plek.

Van een vrouw op het stage bedrijf hadden we gehoord dat we ook de rivier op konden met een speedboot. Dus dit hebben we ook gedaan, enorm gaaf! We waren wel zeiknat, maar ook weer zo droog omdat het weer zo mooi was! Je kon gewoon 10 meter diep kijken! Dus op sommige plekken kon je de bodem van de rivier zien! Met de speedboot ook nog naar de dam geweest, hier wordt het water tegen gehouden en gebruikt voor het opwekken van energie. Ongeveer 15% van de energie voor de regio wordt hier opgewekt. Ook maakte ze foto's, wederom te zien op facebook, van iedereen in de speedboot, zijn echt leuke foto's geworden.

Omdat we al rond vier uur klaar waren bij de speedboot zijn we nog langs de Craters of the Moon geweest. Dit waren weer kraters waar allemaal rook uit de grond kwam, allemaal doordat het nog redelijk actief vulkanisch gebied is. Wel apart om te zien en het stonk gelukkig niet zo erg als de vorige plek waar we geweest zijn! 's Avonds lekker uit eten geweest, echt grappig op een mini gourmet steentje kregen we ons eten en konden het dan zelf bakken. Het was heerlijk! Zaterdag wel heerlijk verbrand in mijn gezicht... Mezelf te laat ingesmeerd helaas, maar gaat vanzelf weer weg. Nu wel een beetje pijn lijden helaas!

Zondag niet zo heel veel meer gedaan, we zijn nog een stuk wezen wandelen in het Opepe scenic reserve, hier staan een aantal grote bomen en heel veel kleine vogels. De vogeltjes durfde redelijk dichtbij te komen, maar ze sprongen helaas te snel van tak op tak om goede foto's te maken, een paar zijn goed gelukt. Hopelijk komen we er nog meer tegen want zijn mooie vogeltjes. Daarna nog eventjes naar het centrum van Taupo geweest, hier lekker een ijsje gegeten en wat winkeltjes bekeken (jaja al een paar souvenirs gescoord!). Rond twee uur al terug gaan rijden richting Whakatane, dit omdat ze vanavond redelijk wat wind en regen voorspellen, er komt schijnbaar een storm aan! Laten we hopen dat het meevalt en anders moeten we heel voorzichtig gaan rijden.

Deze week in een ander motel dan de andere weken aangezien het ene motel volgeboekt zat. Hier wel beter WiFi, maar helaas is de kamer ook een stukje duurder, maar deze week optimaal gebruik van maken met foto's uploaden en Skypen met de familie :) Hopen dat het ook weer lekker weer wordt want zit een klein zwembadje bij, zou heerlijk zijn!

Morgen weer beginnen op stage, ben benieuwd wat we mogen doen deze week. Vorige week vooral bezig geweest met de eieren, sorteren van de niet zo mooie eieren en ook een paar rot werkjes. Zoals eieren van een tray met 30 eieren naar trays van 20 eieren zetten. Moet ook gebeuren! Vanavond lekker niks meer doen en morgen weer fris beginnen!

Spreek jullie allemaal wel weer over een paar dagen. Voor degenen die me missen over 6 weken ben ik weer thuis, de tijd vliegt hier om!

Groetjes uit het nu winderige en regenachtige Whakatane!

Carolien

• 15 Maart 2015 - 08:52

Nellie Bakker:

Hallo carolien . Hele mooie foto,s zitten er bij . Was je niet ziek in de boot.
    fijn dat je ook tijd heb om van het land te genieten.en ook leuk dat je steeds
    naar een andere plek moet. Gr. Tot een volgend bericht