Road trip to Napier - Reisverslag uit Whakatane, Nieuw Zeeland van Carolien Hooijdonk - WaarBenJij.nu Road trip to Napier - Reisverslag uit Whakatane, Nieuw Zeeland van Carolien Hooijdonk - WaarBenJij.nu

Road trip to Napier

Door: Carolien van Hooijdonk

Blijf op de hoogte en volg Carolien

05 April 2015 | Nieuw Zeeland, Whakatane

Hello everybody!

Hier is tie dan weer een reisverslagje!

Afgelopen week de hele week stage gelopen, niet veel bijzonders gebeurd. Eitjes rapen, eieren rond brengen en beetje schoonmaken.

Hier kennen ze ook Pasen en het was dan ook lekker druk met bestellingen voor de winkels en alles moest donderdag al weg gebracht worden aangezien de meeste medewerkers vrij waren op Goede vrijdag. De manager keek ons dan ook vreemd aan toen wij zeiden dat we gewoon kwamen werken vrijdag. Vrijdag waren we wel lekker vroeg klaar en we zijn daarna dan ook gelijk naar Napier gereden.

Napier ligt ongeveer 280 kilometer van ons stagebedrijf af en we hebben er dan ook 4 uur over gedaan om er te komen. Van de 4 uur heb ik er 3 uur gereden. Was prachtig om te doen, door de bergen! Het busje wat we mogen gebruiken vind het minder leuk en heeft soms moeite met de berg op komen. Maar we zijn er gekomen!

Napier staat bekend om de binnenstad, de stad is na de aardbeving in 1931 weer helemaal in Art Deco stijl terug gebouwd. Hier heb ik helaas geen foto's van, helemaal vergeten te maken! Maar was wel enorm mooi om te zien.

Zaterdag zijn we langs het zwarte strand naar het Nationale aquarium van Nieuw Zeeland gelopen. We wilde heel graag kiwi's zien en deze hadden ze hier ook en we hebben ze gezien hoor! Wat een aparte dieren. Helaas zijn ze erg schuw en mochten er geen foto's gemaakt worden met flits, vandaar dat de foto's die op facebook staan niet helemaal duidelijk zijn. Verder grappige visjes en haaien gezien.

Daarna nog even door het winkelcentrum gelopen om vervolgens in de auto te stappen en twee watervallen te bezoeken. Ik ben van plan om nog veel meer watervallen te gaan bezoeken omdat ik deze echt super mooi vindt, dus jullie kunnen nog wel meer foto's van watervallen gaan verwachten!

Zondag ervoor gekozen om op ons gemak terug te rijden naar Whakatane. Onderweg kwamen we nog een waterval tegen en zijn we langs het Taupo meer nog een stukje verder naar beneden gereden om nog een waterval te bekijken. Daarna eindelijk terug gereden naar Whakatane. Vanuit daar schrijf ik ook weer dit reisverslag

De laatste week stage komt eraan! Wat heb ik het naar mijn zin gehad, zulke leuke mensen om mee te werken. Volgens mij vonden de medewerkers het ook wel leuk, aangezien ze een feestje geven vrijdagavond omdat het onze laatste dag is. Ze willen heel graag zien hoe ik ben als ik gedronken heb, maar helaas ik ben de bob (vind ik helemaal niet erg).

Zaterdag vertrekken we met de bus naar Wellington waar we Zondag met de Ferry naar het Zuid eiland gaan. Hier gaat onze reis beginnen vanaf Picton langs de west kust naar Invercargill en dan langs de kust naar Christchurch. Dit komt neer op zo'n 2200 kilometer in 14 dagen. Omdat ik niet weet of ik tussen door goed internet heb zal ik misschien geen foto's kunnen plaatsen. Maar ik houd jullie wel op de hoogte!

Groetjes
Carolein

  • 05 April 2015 - 17:00

    Nellie Bakker :

    Hello carolien
    Je heb weer een flinke rit gemaakt. Jij kan niet meer in nederland wennen volgens mij .
    Mensen die dat vrije leven gewend zijn kunnen niet meer in hokjes leven in nederland.
    Ik moet nog heel even werken en dan heb ik voor altijd vakantie. 16 april is mijn laatste dag.
    Zal het hoogst waarschijnlijk niet droog houden. Ga jullie missen maar kom gewoon af en toe
    koffie drinken, Jij heb ook nog een paar weken geniet er maar lekker van. Wacht weer op je
    nieuwe verhaal . Gr. Nellie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Whakatane

Carolien

Hallo, ik ben Carolien van Hooijdonk. Voor school moet ik stage lopen in het buitenland. Deze kans heb ik met beide handen aangegrepen en heb gekozen om naar Nieuw-Zeeland te gaan. Vandaar deze blog. Have fun met het lezen.

Actief sinds 06 Maart 2015
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 3777

Voorgaande reizen:

01 Maart 2015 - 27 April 2015

Stage Nieuw Zeeland

Landen bezocht: