Eerste dagen Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Putaruru, Nieuw Zeeland van Carolien Hooijdonk - WaarBenJij.nu Eerste dagen Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Putaruru, Nieuw Zeeland van Carolien Hooijdonk - WaarBenJij.nu

Eerste dagen Nieuw Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Carolien

06 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Putaruru

Hallo iedereen!

Zoals de meeste wel gelezen hebben op facebook ben ik veilig aangekomen na een vlucht van 28 uur. Het was toch wel lang, maar we hadden een meevaller vanaf me overstap in Dubai op een Airbus A380-800 had ik gewoon wifi in het vliegtuig. Toch wel apart zo hoog in de lucht en dan toch met iedereen op de grond kunnen communiceren! Het laatste stuk viel dus enorm mee. Opeens een onverwacht overstap in Sydney want ik dacht dat we mochten blijven zitten, maar we moesten eruit omdat het vliegtuig schoongemaakt moest worden.

Eenmaal geland in Auckland gelukkig heelhuids door de douane gekomen. Moest me koffer wel open maken om te laten zien dat me wandelschoenen schoon waren maar was verder allemaal in orde. Er liep iemand met een camera rond dus ik gok dat ze een nieuwe border security aan het maken waren, sta er gelukkig niet op!

Dinsdag op woensdag in Auckland geslapen om de volgende dag de bus naar het stage bedrijf te nemen. 3,5 uur in de bus en de bestemming was bereikt. De bus stopte echt op een vreemde plaats je kon niet eens zien dat het een bushalte was maar gelukkig werden we opgehaald door de manager van het bedrijf. Een korte rondleiding gemaakt over het bedrijf en vervolgens vertrokken naar Putaruru naar het hotel waar we de eerste vijf dagen zouden gaan slapen. Het is niet echt het mooiste hotel wat er is, maar de douche is goed en het bed slaapt redelijk.

Donderdag dan eindelijk begonnen met werken. De eerste dag om acht uur begonnen en vooral veel gehoord over het bedrijf. Alle kippen op deze locatie zitten in kooien (die in Nederland al verboden zijn) maar dit gaan ze allemaal veranderen omdat de wetgeving deze kooien ook gaat verbieden. Op de locatie zitten 135.000 hennen en dan nog de opfok van de hennen. Alle leeftijden van hennen zitten door elkaar in de stallen, niet in te denken in Nederland! De eerste dag vooral veel helpen opruimen en schoon maken, ook de opfok klaar gemaakt voor de kuikens die de volgende dag kwamen.

Vandaag om 7.00 begonnen omdat de kuikens rond 8.30 kwamen en er moesten nog wat dingen gedaan worden. Kwamen we op het bedrijf waren de kuikens er al. Dus konden ze meteen de stal in, wat zijn ze toch schattig die kleine beestjes! Verder de dag gevuld met hennen wegen en weer een deel opruimen. Je moet hier vooral niet bang zijn voor muizen en ratten... Maar ik denk altijd maar ze zijn banger voor jou dan ik voor hem :p

Vandaag lekker op tijd klaar en dus tijd om een verhaaltje te schrijven (en het regent helaas, doet me aan Nederland denken) Dit weekend eens de buurt verkennen met het busje wat we mogen lenen van het bedrijf. Maandag richting Kawerau een andere locatie van het bedrijf. Ben benieuwd wat we daar mogen doen!

Doordat ik geen wifi heb hier volgen de foto's van de omgeving later. Het verhaaltje is nu wel lang genoeg, over een paar dagen weer een update uit het warme Nieuw Zeeland.

Tot snel!

xx Carolien








  • 06 Maart 2015 - 10:03

    Lizette:

    Hoi Carolien.
    Leuk om je te kunnen volgen via je reisverslag.
    Ongelooflijk zo lang reizen maar gelukkig ook jij
    nu op je bestemming. Ik wens je heel veel plezier
    tijdens je stage.
    Groetjes Lizette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Putaruru

Carolien

Hallo, ik ben Carolien van Hooijdonk. Voor school moet ik stage lopen in het buitenland. Deze kans heb ik met beide handen aangegrepen en heb gekozen om naar Nieuw-Zeeland te gaan. Vandaar deze blog. Have fun met het lezen.

Actief sinds 06 Maart 2015
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 3792

Voorgaande reizen:

01 Maart 2015 - 27 April 2015

Stage Nieuw Zeeland

Landen bezocht: