Heerlijk weer in NZ - Reisverslag uit Whakatane, Nieuw Zeeland van Carolien Hooijdonk - WaarBenJij.nu Heerlijk weer in NZ - Reisverslag uit Whakatane, Nieuw Zeeland van Carolien Hooijdonk - WaarBenJij.nu

Heerlijk weer in NZ

Blijf op de hoogte en volg Carolien

12 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Whakatane

Hallo iedereen!

Ik denk ik zal maar weer even een reisverslagje schrijven! De meeste mensen liggen nog lekker te slapen in Nederland terwijl hier de dag al weer op een einde gaat lopen, zometeen lekker eten en dan weer lekker op tijd naar bed.

Afgelopen weekend naar de Redwoods in Rotorua geweest enorm mooi bos! Lijkt net alsof je soms door een oerwoud loopt. Wel erg zwaar omdat we soms best steil omhoog moesten lopen, ben ik niet echt gewend. Maar uiteindelijk een route van 11,5 kilometer gelopen in 3 uur, viel niet tegen! De rest van de dag niet heel veel gedaan en lekker op tijd gaan slapen.

Zondag bij de Blue Springs of Putaruru geweest, hier komt ongeveer 70% van het drinkwater in de buurt vandaan. Het water wordt rechtstreeks uit de spring in flesjes gedaan. Het was echt prachtig! Daarna richting de geisers en kraters in Rotorua gereden. Helaas had de geiser al gespoten die dag en die geiser spuit maar 1 keer per dag. Maar de kraters waren ook apart om te zien. Het stonk er alleen enorm!
Omdat we nog tijd over hadden zijn we daarna naar Okere Falls gereden. Hier was een kleine waterval. Echt zo mooi om te zien! Zoals jullie misschien al wel op facebook hebben gezien is de natuur hier echt prachtig!

Daarna brak de stage week weer aan. Maandag ochtend richting Kawerau gereden. Hier zitten twee locaties op 5 minuten van elkaar.

De eerste twee dagen geholpen met eieren rapen en dag erna rondjes gelopen bij de kippen, moet er nog steeds aan wennen dat alle leeftijden in een stal zitten.

Ben vooral op de ene locatie geweest omdat de andere locatie minder is. Op de locatie waar ik nu vooral ben zijn ze bezig met ombouwen van een stal. Ze gaan een stal met kippen buiten laten lopen, dit omdat er vraag naar is. Dus nu heel het terrein van hekwerk voorzien en de stal aan het aanpassen.
De mensen op dit bedrijf zijn ook weet onwijs aardig! Ze proberen me veel eten aan te smeren omdat ze me zo dun vinden. De klusjesman op het bedrijf komt oorspronkelijk uit Nederland maar hij vertikt het om Nederlands te praten. Hij vind Engels namelijk makkelijker en we zijn in Nieuw Zeeland dus moeten we ook Engels praten. Het is wel makkelijk als je even een woordje niet weet verstaat hij het wel. Wat nog wel even wennen is het tempo van werken, alles gaat op het gemakje hier. De dagen zijn ook niet zo lang, begin om 7.00 en al klaar tussen 14.00 en 15.00. Dus daarna veel tijd om dingetjes te bekijken of gewoon even niks te doen!

Morgen nog een dagje stage lopen en dan al weer weekend! Op naar Taupo, schijnt heel mooi te zijn daar dus ben benieuwd. Wel een stukje rijden maar heb het hele weekend!

Tot het volgende reisverslag

Carolien

Foto's van afgelopen weekend staan allemaal op facebook nu (een selectie).

• 12 Maart 2015 - 07:22

Nellie Bakker:

Hallo carolien. Prachtig land. Mooi die kleuren van die kraters. Begrijp dat het er heel anders toegaat op de kippefarm dan in nederland. Ben benieuwd naar je volgende plek..blijf je iedere keer maar kort op een farm. Ben ook benieuw of het hier er nu beter aan toegaat dan daar. Fijn weekend gr nellie

• 12 Maart 2015 - 08:13

Carolien Van Hooijdonk:

Hallo Nellie!
    Ik blijf nu als het goed is gewoon op dit bedrijf. Dit bedrijf het alles net niets beter op de rit als de andere.
    In Nederland hebben de kippen het in ieder geval een stuk beter dan hier! Leer vooral hoe het niet moet hier, maar is wel een enorm mooie ervaring zo. In Nederland kan je er zeker van zijn dat de kippen het fijn hebben gehad! Hier is dat nog niet altijd zo zeker...
    nog 4 weken stage lopen na deze week en dan nog twee weken vakantie tijd gaat wel enorm snel hier.

Groetjes